5137
ADRES KAYIT SİSTEMİ
YÖNETMELİĞİ
Bakanlar Kurulu Kararının Tarihi : 23/11/2006 No :
2006/11320
Dayandığı Kanunun Tarihi : 25/4/2006 No : 5490
Yayımlandığı R.Gazetenin Tarihi : 15/12/2006 No : 26377
Yayımlandığı Düsturun Tertibi : 5 Cilt : 46 S :
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Türk
vatandaşlarının ve Türkiye’de herhangi bir amaçla en az altı ay süreli yabancılara
mahsus ikamet tezkeresi alan yabancıların yerleşim yeri ve diğer adres
bilgilerinin tutulmasına ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, yerleşim yeri ve diğer
adres bilgilerinin tutulmasına, güncellenmesine ve kullanılmasına ilişkin
düzenlemeleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik 25/4/2006 tarihli ve 5490
sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununa dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Adres: Herhangi bir toprak parçası veya binanın coğrafî
konumu ve işlevi açısından tanımlanmasını,
b) Adres beyan formu: Yerleşim yeri ve diğer adreslerin
bildiriminde kullanılan, şekli ve kapsamı Bakanlıkça
belirlenmiş olan formu, c) Adres bileşenleri: Numaralama
işlemlerinde kullanılan unsurlardan; posta kodları, il, ilçe, bucak, köy ve
mezra isimleri, mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak isimleri ile sabit
tanıtım numarası ve bina numarası gibi adres verileri ile tanımlanan coğrafî
konum, kişisel ve kurumsal adres bilgisine ulaşmak için gerekli olan bilgileri,
ç) Bakan: İçişleri Bakanını,
d) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,
e) Diğer adres: Kişinin yerleşim yeri adresi dışında kalan
yerleri,
f) Genel Müdürlük: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünü,
g) Kanun: 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununu,
5138
ğ) Kimlik Paylaşımı Sistemi: Genel Müdürlükçe merkezî veri
tabanından ayrı olarak elektronik ortamda tutulan ve alıcı kurumların
istifadesine sunulan, sınırlandırılmış bilgiler ihtiva eden aile kütüğü
kayıtlarının paylaşılmasına imkan sağlayan sistemi,
h) Kurum: Genel Müdürlük dışındaki diğer kamu kurum ve
kuruluşlarını,
ı) MERNİS: Merkezî Nüfus İdaresi Sistemini,
i) Numaralama: Mahalle, semt, meydan, bulvar, cadde, sokak
ve bina gibi adres bileşenlerine isim veya numara verilmesi işlemini,
j) Nüfus müdürlüğü: İlçe nüfus müdürlüğünü,
k) Posta: Kargo veya iadeli taahhütlü mektubu,
l) Sabit tanıtım numarası: Mahalle, meydan, bulvar, cadde,
sokak ve küme evlere karşılık gelecek şekilde, standart sayısal eş değer olarak
verilen numaraları,
m) Ulusal adres veri tabanı: Adres bilgilerinin tutulduğu
merkezî veri tabanını,
n) Yabancı: Türkiye Cumhuriyeti Devleti ile vatandaşlık bağı
bulunmayan ve en az altı ay süreli yabancılara mahsus ikamet tezkeresi alan
kişiyi,
o) Yerleşim yeri adresi: Sürekli kalma niyetiyle oturulan
yeri, ö) Yerleşim yeri ve diğer adres belgesi: Kişinin yerleşim yerini veya
diğer adreslerini gösteren belgeyi, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yetki ve Sorumluluk
Yetki
MADDE 5 – (1) Yerleşim yeri adresi ve diğer adreslere
ait bilgilerin tutulmasına ilişkin politikanın oluşturulması, geliştirilmesi,
yaygınlaştırılması, ulusal adres veri tabanı ile MERNİS veri tabanının
ilişkilendirilmesi ve adres bilgilerinin paylaşılmasına ilişkin işlemler Bakanlıkça
yürütülür.
Koordinasyon ve iş birliği
MADDE 6 – (1) Bakanlık, ulusal adres veri tabanının
etkin, süratli ve güncel bir şekilde oluşturulmasını sağlamak ve devam ettirmek
için kurumlar arası koordinasyondan sorumludur. Kurumlar, adrese ve adres
bileşenlerine ilişkin bilgileri Bakanlık ve ilgili kurumlarla paylaşmakla
yükümlüdür.
(2) Bakanlık, adrese ilişkin her türlü bilgiyi kurumlardan
istemeye yetkilidir. Bakanlığın aile kütüklerindeki adres kayıtlarını
tamamlamaya yönelik talepleri kurumlarca karşılanır. Kurumlar söz konusu isteğe
yirmi gün içinde cevap vermekle yükümlüdür.
Sorumluluk
MADDE 7 – (1) Bakanlık Kanunun 7’nci maddesi uyarınca
aile kütüklerinde bulunması gereken yerleşim yeri ve diğer adreslere ilişkin
bilgileri elektronik ortamda tutar.
(2) Adres beyan formlarının nüfus müdürlüklerine veya Genel
Müdürlüğe gönderilmesinden kurumlar, dış temsilcilikler ve muhtarlar
sorumludur.
(3) Adres beyan formlarının tescilinden nüfus müdürlükleri
veya Genel Müdürlük, adres bileşenlerindeki değişikliklerin ulusal adres veri
tabanına işlenmesinden belediyeler, belediye sınırları dışında kalan yerlerde
il özel idareleri sorumludur.
5139
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Adres Bildirimi, Bildirimin Şekli ve Süresi
Adres bilgilerinin tutulmasında standart
MADDE 8 – (1) Kurumlar ile gerçek ve tüzel kişiler
adrese ilişkin iş ve işlemlerinde 31/7/2006 tarihli ve 26245 sayılı Resmî Gazete
‘de yayımlanan Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelikte belirlenmiş olan
adres standardına uymak zorundadır. Kullanılacak form ve belgelerde de bu standarda
uyulur.
Yerleşim yeri ve diğer adres
MADDE 9 – (1) Yerleşim yeri, bir kimsenin sürekli
kalma niyetiyle oturduğu yerdir. Kişinin aynı anda birden çok yerleşim yeri
adresi olamaz.
(2) Yerleşim yeri dışında kalan ve geçici süre ile oturulan
yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü gibi konutlar da kişinin talebi halinde
diğer adres olarak tutulur.
Adres kayıtlarının tutulması
MADDE 10 – (1) Türk vatandaşları ve yabancıların
yerleşim yeri adresi ve diğer adresleri elektronik ortamda tutulur.
Adres değişikliklerinin kurumlarca bildirilmesi
MADDE 11 – (1) Adrese dayalı hizmet almak üzere
herhangi bir kuruma yapılan müracaatta adres değişikliğine ilişkin beyan formu
ilgili kuruma da verilebilir. Bu beyanlar ilgili kurumlarca kabul edilerek
mahallindeki nüfus müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe elektronik ortamda
gönderilir. Elektronik ortamda gönderilmesinin mümkün olmadığı durumda kurumun
bulunduğu yerdeki nüfus müdürlüğüne form olarak gönderilir.
(2) Kimlik Paylaşımı Sistemine erişebilen kurumlar adres
beyan formunu elektronik ortamda doldurur.
Dış temsilciliklerimizce yerleşim yeri adresi konusunda
yapılacak işlemler
MADDE 12 – (1) Yerleşim yeri adresi yurt dışında olan
Türk vatandaşlarının adres kayıtlarının tutulmasında da adres beyan formu
kullanılır. Formda adres bilgileri olarak yaşanılan ülkenin ve şehrin adına
ilişkin bölümler doldurulur.
(2) Dış temsilciliklere verilen adres beyan formları Genel
Müdürlüğe elektronik ortamda veya nüfus kaydının bulunduğu yerin nüfus
müdürlüğüne form olarak gönderilir. Dış temsilciliğin bulunmadığı ülkelerdeki
vatandaşların adres bildirimleri Genel Müdürlüğe posta ile gönderilebilir ya da
elektronik ortamda yapılabilir.
Adres bildirim yükümlülüğü ve şekli
MADDE 13 – (1) Yerleşim yeri ve diğer adreslerin
tutulmasında kişilerin adres beyan formundaki yazılı beyanı esas alınır.
Bildirim nüfus müdürlüklerine, kurumlara ve dış temsilciliklere şahsen yapılır.
Adres beyan formundaki bildirimler aksi sabit oluncaya kadar geçerlidir.
(2) Yerleşim yeri adresi aynı konut olan ailenin ergin
fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında bulunabilirler.
5140
(3) Noterden verilen temsil yetkisini ve bunun kapsamını
belirten yazılı belgeyi ibraz edenler, adres ile ilgili beyanda bulunabilirler.
(4) Çocukların ve kısıtlıların adresleri veli, vasi, kayyım,
bunların bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin olan
kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından bildirilir.
(5) Velayet altında bulunan çocuğun yerleşim yeri adresi
anne veya babasının adresidir.
(6) Yatılı okul, hastane, huzur evi, yetiştirme yurdu,
cezaevi, öğrenci yurdu gibi yerlerde kalanların adresleri ilgili kurum
yetkililerince bildirilir.
(7) Vesayet altındakilerin yerleşim yeri adresleri bağlı
bulundukları vesayet makamınca nüfus müdürlüğüne bildirilir.
(8) Engellilik, yaşlılık, hastalık gibi beyanda bulunmaya
engel hali bulunanlardan yerine beyanda bulunabilecek yakını olmayan
kimsesizlerin adres kayıtlarına ilişkin bildirimleri; muhtarlarca elektronik
ortamda nüfus müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe, mümkün olmaması halinde ise
kâğıt ortamında bulunduğu yerin nüfus müdürlüğüne yapılır.
Bildirim süresi
MADDE 14 – (1) Adrese ilişkin değişiklikleri; adres
beyanı ile yükümlü kişiler ve kurumlar yirmi iş günü içinde, yerleşim yeri
adresine dayalı hizmet almak üzere herhangi bir resmi kuruma yapılan
müracaatlarda kurumlar, ilgili kuruma teslim edilen adres değişikliğine ilişkin
beyan formu ile on iş günü içinde nüfus müdürlüklerine veya Genel Müdürlüğe
bildirmekle yükümlüdür.
(2) Yöneticiler ve müstakil konut sahipleri sorumluluk
alanlarında bulunan yerlerdeki adres değişikliklerini, adres beyan yükümlülüğü
olanlar ile birlikte takip ederek, yirmi iş günü içinde muhtarlara bildirmekten
sorumludurlar.
Elektronik ortamda veya posta ile yapılacak bildirimler
MADDE 15 – (1) Adrese ilişkin bildirim, kişinin
Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, kimliğine ilişkin bilgiler ve sayısal
imzasının bulunması kaydıyla elektronik ortamda; bunun mümkün olmaması halinde
posta ile yapılabilir. Genel Müdürlüğe elektronik ortamda yapılacak bildirimler
de adres beyan formu doldurulmak suretiyle yapılır.
(2) Yurt dışında yaşayan vatandaşlar tarafından adrese
ilişkin bildirimler dış temsilciliklere, dış temsilcilik bulunmaması halinde
kayıtlı oldukları yerin nüfus müdürlüğüne posta ile yapılır.
(3) Posta ile yapılan bildirimlerde yerleşim yerine ilişkin
standart adres beyan formunun kullanılması zorunludur.
Beyan formundaki tarih ile postaya veriliş tarihi arasında
fark olması halinde postaya veriliş tarihi, ancak zarf üzerindeki tarihin
tespit edilememesi durumunda nüfus müdürlüğü veya Genel Müdürlük tarafından
teslim alındığı tarih esas alınır.
Diğer adreslere ilişkin hizmetler
MADDE 16 – (1) Yazlık ve kışlık konut gibi ikinci ve
üçüncü diğer adreslerin kimlik paylaşım sisteminde yer almaması, kurumlarca
verilecek hizmetlerin yerine getirilmesine engel teşkil etmez. Yerleşim yeri
dışındaki diğer adresler için işlem tesis edilmeden önce bu Yönetmeliğin 26’ncı
maddesine göre işlem yapılarak ulusal adres veri tabanındaki eksiklik tamamlandıktan
sonra hizmetin gereği ilgili kurumca yerine getirilir.
5141
Yerleşim yeri ve diğer adres belgesi
MADDE 17 – (1) (Değişik: 28/11/2011-2011/2504 K.) Kimlik
Paylaşımı Sistemi çerçevesinde adres bilgisine erişebilen kurumlarca ve 5411
sayılı Bankacılık Kanunu çerçevesinde faaliyette bulunan bankalarca kişilerden
ayrıca yerleşim yeri ve diğer adres belgesi veya yerleşim yeri ve adres
bilgilerine ilişkin başkaca belge istenemez.
(2) Talep halinde, yerleşim yeri ve diğer adres belgesi
nüfus müdürlüklerinden ya da Kimlik Paylaşımı Sistemine bağlanarak bu
sistemdeki kayıtlara uygun belge üretebilen muhtarlıklardan temin edilebilir.
Adres değişikliğinin muhtarlarca bildirilmesi
MADDE 18 – (1) Nüfus müdürlüklerince her ayın ilk
haftasında adres değişikliğine ilişkin listeler muhtarlıklara bildirilir.
Teknik alt yapısı uygun olan muhtarlıklar listeye ilişkin bilgileri Kimlik
Paylaşımı Sisteminden elektronik ortamda alabilirler.
(2) Muhtarlar; nüfus müdürlüklerince kendilerine iletilen
adres değişikliklerine ilişkin bildirim listeleri ile müstakil konut sahipleri,
apartman ve site yöneticileri, lojman idareleri sorumlularınca kendilerine
bildirilen değişiklikleri alanda inceleyerek, varsa bildirilmemiş
değişiklikleri ya da eksik veya farklı yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerini
belirleyip, liste üzerinde gerekli düzeltme ve ilaveleri yaptıktan sonra, her
ayın son haftası içinde bağlı bulunulan ilçenin nüfus müdürlüğüne teslim
ederler.
(3) Muhtarlarca gönderilen listeler üzerinde yapılan
incelemede; Kanunun 50’nci maddesinde belirtilen yükümlülükleri yerine
getirmeyenler, nüfus müdürlüğünce adres beyanında bulunmak üzere davet edilir.
Kişinin süresi içerisinde beyanda bulunmadığının tespit edilmesi halinde
hakkında Kanunun 68 inci maddesine göre işlem yapılarak yerleşim yeri adres
bilgisi güncellenir. Bu belgeler, 9/6/1995 tarihli ve 22308 sayılı Resmî
Gazetede yayımlanan İçişleri
Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Arşiv Hizmetleri
Yönetmeliğinin 14’üncü maddesine göre saklanır.
Nüfus olaylarının bildirimi
MADDE 19 – (1) Nüfus olaylarının bildirimi sırasında
aile kaydındaki yerleşim yeri adresinin farklı olması halinde yeni yerleşim
yeri adresi olay formuna yazılır. Bu durumda ayrıca adres beyan formu tanzim
edilmez.
Adres bilgisini alma yetkisi
MADDE 20 – (1) Adres bilgisini;
a) Bakanlık,
b) Kurumlar,
c) Kaydın sahipleri, almaya yetkilidir.
(2) Kanunun 44’ncü maddesinin birinci fıkrasının (g)
bendinde kayıt örneği almaya yetkili olanlardan kimlerin yerleşim yeri ve diğer
adres bilgisi alabileceği, kişinin yazılı beyanı ya da bu konuda yetki
verdiğine dair vekillik belgesinin nüfus müdürlüğüne ibrazı halinde mümkündür.
Bu belgeler nüfus müdürlüklerince ilgili dosyasında saklanır.
(3) Milli güvenlik ve kamu düzenini gerektiren durumlarda
yerleşim yeri ve diğer adreslerin verilmesi hususu Bakanlık tarafından
belirlenir.
5142
Adres bilgilerinin kullanılması
MADDE 21 – (1) Kurumlar ve diğer kişiler, iş ve
işlemlerinde MERNİS veri tabanındaki adres bilgilerini esas alırlar.
(2) İlgili kurum, hizmet sunumunda Kimlik Paylaşımı Sisteminde
yer alan yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerine göre işlem tesis eder.
Kişinin beyan ettiği adresle Kimlik Paylaşımı Sistemindeki adresin farklı
olması durumunda; mevzuatın engel teşkil etmemesi halinde, kişiye adres beyan
formu doldurtularak hizmet sunumu gerçekleştirilir. Formu alan kurumca 11 inci
maddede belirtilen şekilde işlem tesis edilir.
Yerleşim yeri değişikliğinin birden fazla kuruma
bildirilmesi
MADDE 22 – (1) Adres değişikliği nedeniyle birden
fazla kurumda işlem yapılması durumunda; adrese ilişkin yeni bilgi ilk
başvuruda bulunulan kurum tarafından adres beyan formunun alındı kısmı
onaylanarak ilgilisine teslim edilir. Diğer kurumlarda ilk başvuruda bulunulan
kurumdan alınan adres beyan formunun alındı kısmına göre işlem tesis edilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ulusal Adres Veri Tabanı ve Bilgilerin Kullanımı
Ulusal adres veri tabanının güncel olarak tutulması
MADDE 23 – (1) Belediye sınırları ve mücavir alan
sınırları içinde bulunan yerlerde belediyelerce, büyükşehir belediye sınırları
içinde büyükşehir belediyelerince; bu alanlar dışında kalan yerlerde ise il
özel idarelerince adres bileşenlerindeki değişiklikler takip eden on iş günü
içinde ulusal adres veri tabanına işlenir. Ulusal adres veri tabanına bağlanamayan
il özel idareleri ve belediyeler, mahallî adres bilgilerini tespit edip
güncelliğini takip ederek ulusal adres veri tabanına işlenmek üzere değişikliği
takip eden on iş günü içinde elektronik ortamda nüfus müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe
gönderir. Kişilerin adres bileşenlerindeki değişiklikleri bildirme sorumluluğu
yoktur.
Ulusal adres veri tabanına erişim ve güncelleme
MADDE 24 – (1) İl özel idareleri ve belediyelere
verilecek olan erişim yetkisi ilgililerin kendi sorumluluk alanları ile
sınırlıdır. Erişim yetkisi; ulusal adres veri tabanındaki bilgileri görme,
ekleme, çıkarma ve değiştirmeyi kapsar.
(2) Sorumluluk sınırlarının değişmesi durumunda erişim
yetkisi Bakanlıkça yeniden belirlenir.
Ulusal adres veri tabanında yer alacak bilgiler ve
tutulma esasları
MADDE 25 – (1) Ulusal adres veri tabanı; Adres ve
Numaralamaya İlişkin Yönetmeliğin 5 inci maddesinde yer alan adres standardına
ilişkin bilgilerden oluşur.
(2) Ulusal adres veri tabanı Genel Müdürlükte tutulur. Genel
Müdürlük, ulusal adres veri tabanındaki adres bilgilerini MERNİS veri
tabanındaki kişi kayıtları ile ilişkilendirerek elektronik ortamda, yedekleme
sistemleri ile birlikte güncel olarak tutar.
5143
Ulusal adres veri tabanında yer almayan adresler
MADDE 26 – (1) Sorgulama sonucunda yerleşim yeri veya
diğer adresin ulusal adres veri tabanında yer almadığının anlaşılması halinde,
tespiti yapan kurum veya nüfus müdürlüğü tarafından ilgili belediye veya il
özel idaresine bildirilerek beyan edilen adresin mevcut olup olmadığı sorulur.
Bu hususun belediye ve il özel idaresince on iş günü içinde cevaplandırılması
zorunludur. Sorulan adresin mevcut olduğunun bildirilmesi halinde ulusal adres
veri tabanındaki eksiklikler, bu Yönetmeliğin 23’ncü maddesinde belirtildiği
şekilde il özel idaresi ve belediye tarafından tamamlanır.
(2) Bildirilen adresin mevcut olmadığının anlaşılması
halinde, durum il özel idaresi veya belediye tarafından ilgili kurumla birlikte
nüfus müdürlüğüne bildirilir. Bildirilen bu adresin gerçeğe aykırı yerleşim
yeri olması halinde ilgili nüfus müdürlüğünce Kanunun 67’nci maddesine göre
işlem yapılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Düzeltme
MADDE 27 – (1) Veri girişi sırasında adres
bilgilerinde yapılan maddi hatalar ilgililerin müracaatı üzerine, yeniden düzenlenecek
adres beyan formuna göre, nüfus müdürlüklerince düzeltilir.
(2) Gerçeğe aykırı adres bileşeninin ulusal adres veri
tabanına veya gerçeğe aykırı yerleşim yeri ile diğer adres bilgilerinin MERNİS
veri tabanına işlenmesinin tespiti halinde; adres bileşenleri, yerleşim yeri ve
diğer adres bilgileri Genel Müdürlükçe silinir. Sorumlular hakkında Kanunun 67’nci
maddesine göre işlem yapılır.
Sürelerin hesaplanması
MADDE 28 – (1) Bu Yönetmelikte belirtilen sürelerin
hesaplanmasında olayın meydana geldiği tarihi izleyen gün başlangıç olarak
alınır. Süreler; tayin edilen müddetin son günü, son gün resmî tatile
rastlarsa, tatili izleyen ilk iş günü çalışma saatinin bitiminde sona erer.
Beyanda şüphe
MADDE 29 – (1) Beyan edilen adres değişiklikleri
hakkında şüpheye düşülmesi veya aynı yerleşim yerinin farklı hane halkından
olanların beyanlarının tespiti halinde, mülki idari amirinin yazılı emri ile
kolluk makamları tarafından gerekli soruşturma ve inceleme yapılarak sonucu
nüfus müdürlüğüne bildirilir.
Bilgilerin saklanması
MADDE 30 – (1) Yerleşim yeri adresi veya diğer
adresleri değişen kişilerin beyan ettiği önceki adresleri elektronik ortamda on
yıl süreyle saklandıktan sonra silinir. Ancak kişinin kaydındaki son yerleşim
yeri adresi muhafaza edilir.
Gizlilik
MADDE 31 – (1) Sistemin işletilmesinde ve sistemden
yararlanmada kanunlarda ve uluslararası sözleşmelerde yer alan özel hayatın
gizliliğine ilişkin hükümler esas alınır.
5144
Diğer hususlar
MADDE 32 – (1) Bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda
nüfus mevzuatının öngördüğü hükümlere göre işlem yapılır.
İşlemlerde kullanılacak formlar ve temini
MADDE 33 – (1) Bakanlık, adres bilgilerinin
tutulmasında kullanılacak her türlü basılı kağıt ve formları
hazırlamaya, uygulamaya koymaya veya kaldırmaya, bunlar
üzerinde gerekli değişiklikleri yapmaya yetkilidir.
(2) Yerleşim yeri ve diğer adreslere ilişkin formlar nüfus
müdürlükleri ile kurumlardan, köy ve mahalle
Muhtarlıklarından veya Genel Müdürlüğün internet adresinden
temin edilebileceği gibi standartlara uygun olmak şartı ile özel kuruluşlar
tarafından da bastırılıp, dağıtımı yapılabilir.
İmha
MADDE 34 – (1) Elektronik ortamda tutulan yerleşim
yeri adresinin bildirimine ilişkin adres beyan formları taranarak elektronik
ortama aktarıldıktan sonra imha edilir.
(2) Sistemden alınan imha tutanağı, Genel Müdürlük ve nüfus
müdürlüklerindeki imha komisyonlarının başkan ve üyeleri tarafından imzalanarak
dosyasında muhafaza edilir.
(3) Muhtarlarca gönderilen listeler, İçişleri Bakanlığı
Merkez ve Taşra Teşkilatı Arşiv Hizmetleri Yönetmeliğinin 14’üncü maddesinde
öngörülen saklama süresi sonunda usulüne göre imha edilir.
(4) Kurumlardaki adres beyan formlarının imha işlemleri
kendi mevzuatlarındaki usul ve esaslara göre yapılır.
Adres beyan formlarının kayıt ve tescili
MADDE 35 – (1) Kişilerce doldurulan veya kurumlarca
düzenlenip nüfus idarelerine gönderilen her form elektronik ortamda tutulan
gelen evrak defterine kaydedilir. Kayıt tarih ve numarası belgenin ilgili
alanına yazılır. İstendiği takdirde bu kayıt tarih ve numaraları ilgili
kişilere de verilir.
(2) Nüfus müdürlüğünce düzenlenen veya kişilerce nüfus
müdürlüğüne verilen adres beyan formu işlem anında, diğer kurumlarca
düzenlenerek gönderilen adres beyan formu ise nüfus müdürlüğüne veya Genel
Müdürlüğe intikal ettiği tarihten itibaren yedi gün içinde aile kütüklerine tescil
edilir.
Düzenlemeler
MADDE 36 – (1) Uygulamada birlik sağlamak amacıyla bu
Yönetmeliğin uygulanmasını gösteren düzenlemeler yapmaya Bakanlık yetkilidir.
Devir
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Türkiye İstatistik Kurumunca
ulusal adres veri tabanının alt yapı çalışmaları
tamamlanarak veri tabanı kurulduktan sonra devir işlemleri
gerçekleştirilir.
(2) Devre yönelik iş ve işlemler Bakanlıkça oluşturulacak
komisyon tarafından yürütülür. Komisyon yedi kişiden oluşur. Komisyonda Türkiye
İstatistik Kurumu temsilcileri de yer alır.
(3) Kanunun geçici 2 nci maddesinde öngörülen iş ve işlemler
tamamlanmadan devir işlemi yapılmaz.
5145
(4) Komisyon, devredilecek bilgileri Kanun, Adres ve
Numaralamaya İlişkin Yönetmelik, Adres Standardı
Yönetmeliği ve bu Yönetmelikte yer alan esaslar çerçevesinde
inceler.
(5) Komisyonca, ulusal adres veri tabanında yer alan adres
bileşenlerinin adres standardına göre tam ve eksiksiz yapılıp yapılmadığı,
yerleşim yeri adreslerinin ulusal adres veri tabanında yer alıp almadığı
hazırlanacak yardımcı programlar aracılığıyla kontrol edilir. Kişi bilgileri
ile yerleşim yeri adres bilgisinin eşleştirildiği kayıtlardaki kişi
bilgilerinin doğruluk kontrolü merkezî veri tabanındaki kayıtlar esas alınarak
yapılır.
(6) Türkiye’de yerleşim yeri adresi tespit edilen yabancılar
ile ilgili kayıtlar hakkında bu maddede belirtilen şekilde işlem yapılır.
(7) Yapılan kontroller sonucunda tespit edilen bulgular
komisyonca tutanak altına alınır. Hazırlanan tutanakla birlikte devir teslim
işlemi gerçekleştirilir.
(8) Devir ve teslim tutanağı iki örnek olarak düzenlenir.
Tutanaklardan biri devir alan Genel Müdürlüğe, biri devreden Türkiye İstatistik
Kurumuna gönderilir.
Genel uygulamaya geçiş
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Adresle ilgili idarî birimlere
göre genel uygulamaya geçiş tarihi Bakanlıkça belirlenerek ilan edilir. İl ve
ilçelerde genel uygulamaya geçiş tarihinin duyurulmasıyla ilgili olarak
valiler, kaymakamlar, ilgili kurum ve kuruluşların yöneticileri her türlü
tedbiri alırlar.
Adres beyan formlarının elektronik ortama aktarılamaması
GEÇİCİ MADDE 3 – (1) Teknik alt yapı eksikliği
nedeniyle adres beyan formlarının taramasını yapamayan, elektronik ortama
aktaramayan nüfus müdürlüklerinde bu formlar, İçişleri Bakanlığı Merkez ve
Taşra Teşkilatı Arşiv Hizmetleri Yönetmeliğinin 14 üncü maddesine göre
saklanır.
Yürürlük
MADDE 37 – (1) Bu Yönetmelik 15/8/2007 tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 38 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
5146
23/11/2006 TARİHLİ VE 2006/11320 SAYILI BAKANLAR KURULU
KARARI İLE
YÜRÜRLÜĞE KONULAN YÖNETMELİĞE EK VE DEĞİŞİKLİK GETİREN
YÖNETMELİKLERİN YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ TARİHLERİNİ GÖSTEREN
ÇİZELGE
Ek ve Değişiklik Getiren Yönetmeliği Yürürlüğe Koyan
Kararnamenin
Tarihi Numarası Değişen Maddeler
Yürürlüğe
Giriş Tarihi
28/11/2011 2011/2504 17 30/12/2011
0 Yorumlar